گروه آموزشی الکترونیک و کامپیوتر

گروه آموزشی الکترونیک و کامپیوتر

برق الکترونیک ، مخابرات ، قدرت ، کنترل ، کامپیوتر
گروه آموزشی الکترونیک و کامپیوتر

گروه آموزشی الکترونیک و کامپیوتر

برق الکترونیک ، مخابرات ، قدرت ، کنترل ، کامپیوتر

کتاب آزمایشگاه مجازى جلد اول

  آزمایشگاه مجازى جلد اول  (تعداد صفحات : 243 | سال انتشار: 1390| حجم : 4.5 مگابایت | فرمت : PDF)

 (Pad2Pad) و پَد تو پَد (Multisim) مولتى سیم ،(Edison) کاربرد نرم افزارهاى ادیسون در دروس تخصصی رشته ی الکترونیک


بخش اول: نصب و راه اندازی نرم افزارها
فصل اول: نرم افزار ادیسون
فصل دوم: نرم افزار مولتی سیم
بخش دوم : مبتنی بر کتاب مبانی برق
فصل اول: مطابق فصل هشتم (قانون اهم)
فصل دوم: مطابق فصل نهم (کار و توان الکتریکی)
فصل سوم: مطابق فصل دهم (اتصال سری مقاومت های اهمی)
فصل چهارم: مطابق فصل یازدهم (اتصال مقاومت های اهمی به صورت موازی)
فصل پنجم: مطابق فصل دوازدهم (اتصال پیل ها)
فصل ششم: مطابق فصل سیزدهم (جریان متناوب)
فصل هفتم: مطابق فصل چهاردهم (بوبین یا سلف)
فصل هشتم: مطابق فصل پانزدهم (خازن در جریان مستقیم )
فصل نهم : مطابق فصل شانزدهم ( خازن در جریان متناوب )
بخش سوم : مبتنی بر کتاب الکترونیک عمومی 1
فصل اول : مطابق فصل اول (خلاصه ای از مفاهیم و قطعات اساسی الکترونیک)
فصل دوم : مطابق فصل سوم (دیود)
فصل سوم : مطابق فصل چهارم (کاربرد دیود)
فصل چهارم : مطابق فصل پنجم (ترانزیستور و تقویت کننده های ترانزیستوری)
بخش چهارم : مبتنی بر کتاب کارگاه مقدماتی الکترونیک
Pad2Pad فصل اول: آموزش نرم افزار
در طراحی مدار چاپی Pad2Pad فصل دوم: استفاده از نرم افزار


3 ساله شدن دوره آموزشی هنرستان‌ها‌/ایجاد گروه آزمایشی جدید

New Page 1
مدیرکل آموزش متوسطه فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش از 3 ساله شدن دوره آموزشی هنرستان‌ها از سال 95 خبر داد و گفت: با تغییر نظام آموزش و پرورش، دانش‌آموزان هنرستانی امکان تجربه روش‌های جدیدی را برای ورود به دانشگاه خواهند داشت.
ادامه مطلب ...

کتاب جدید مبانی برق

  * کتاب جدید مبانی برق ( تاریخ چاپ :1390)  ( تعداد صفحات : 301 | حجم : 6MB | فرمت : PDF )


فصل اول {بار الکتریکی}

فصل دوم {نیرو، میدان و پتانسیل الکتریکی}

فصل سوم {جریان الکتریکی}

فصل چهارم {مقاومت و مقاومت ویژه ی الکتریکی}

فصل پنجم {قانون اهم ، انرژی و توان الکتریکی}

فصل ششم {مدارهای الکتریکی} (قسمت اول)

فصل هفتم {مدارهای الکتریکی} (قسمت دوم)

فصل هشتم {خازن ،ظرفیت و دی الکتریک ها}

فصل نهم {پیل ها و باتری ها}

فصل دهم {مغناطیس}

فصل یازدهم {القاگرها، خودالقایی والقای متقابل}

فصل دوازدهم {جریان متناوب}

چند وقت پیش می خواستم مطلبی بنویسم در مورد اینکه چرا دانش آموزان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش باید از انتخاب و ورود به بسیاری از دانشگاه های کشور محروم باشند و انتخاب آنها محدود به تعدادی دانشکده فنی و حرفه ای خاص (برای الکترونیک تهران دانشکده شمسی پور و انقلاب )محدود باشد وقت نمی شد. خوب هر چند که هدف هنرستان ها به خصوص کاردانش ها آماده سازی و تربیت نیروی آکادمیک و دانشگاهی نیست (وبسیاری از دانش آموزان بدون آگاهی از این موضوع وارد می شوند) با این حال به نظرم این ظلم بزرگی است . مثلا چرا یک هنرستانی نباید بتواند مراکز تربیت معلم (فوق دیپلم) ،دانشگاههای مربوط به وزارتخانه های مختلف مثل دانشگاه نفت ،دانشگاه علوم نظامی و انتظامی (دانشگاه علوم نظامی امام علی (ع) وابسته به نیروی زمینی ارتش - دانشگاه علوم دریایی نوشهر وابسته به نیروی دریایی ارتش - دانشگاه امام حسین (ع) وابسته به سپاه پاسداران - دانشگاه علوم انتظامی وابسته به نیروی انتظامی - دانشکده های صنعتی وابسته به سازمان صنایع وزارت دفاع - دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید سرافراز تیمسار منصور ستاری وابسته به نیروی هوایی ارتش ) را انتخاب کند . اتفاقا بحث من روی همین دانشگاه های علوم نظامی و انتظامی هست که از طریق آزمون سراسری دانشجو می پذیرند و دست بچه های هنرستانی از آن ها کوتاه است (مگر اینکه در دانشگاه های دیگر درس بخوانند و در مقطع کارشناسی ارشد وارد این دانشگاه ها شوند) .  اصلا فکر می کنیم که سایر دانشگاه های دولتی را از بدو تاسیس به نام رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی زده اند و باور می کنیم که یک هنرستانی مگر در گرایش ارشد نمی تواند به دانشگاه مثلا شریف برود (چون معمولا کاردانی به کارشناسی ندارند) ولی چرا در دانشگاه های علوم نظامی و انتظامی را بر روی این بچه ها بسته اید . من می بینم که دانش آموز من نمی تواند از نظر مالی به غیر انتفاعی و آزاد برود و شمسی پور شما 30 نفر بیشتر ظرفیت ندارد به نظر من بهترین کاندیدا برای دانشگاه های علوم نظامی و انتظامی بچه های هنرستان هستند سن کمتری نسبت به سایر رشته ها دارند (11 سال درس می خونند) و راحت تر در سیستم شکل می گیرند و دلایل دیگر . با این حال امیدوارم با توجه به این سند تحول بنیادین که قرار است هنرستان ها رو هم 3 ساله کنند این مشکل بزرگ نیز حل شود .




 


کتاب قدیم مبانی برق در این پست قابل دسترس است