آزمایشگاه مجازى جلد اول
(تعداد صفحات :
243 | سال انتشار: 1390| حجم :
4.5 مگابایت | فرمت :
PDF)
(Pad2Pad) و پَد تو پَد (Multisim)
مولتى سیم ،(Edison) کاربرد نرم افزارهاى ادیسون
در دروس تخصصی رشته ی الکترونیک
|
بخش اول: نصب و راه اندازی نرم افزارها
فصل اول: نرم افزار ادیسون
فصل دوم: نرم افزار مولتی سیم
بخش دوم : مبتنی بر کتاب مبانی برق
فصل اول: مطابق فصل هشتم (قانون اهم)
فصل دوم: مطابق فصل نهم (کار و توان الکتریکی)
فصل سوم: مطابق فصل دهم (اتصال سری مقاومت های اهمی)
فصل چهارم: مطابق فصل یازدهم (اتصال مقاومت های اهمی به صورت موازی)
فصل پنجم: مطابق فصل دوازدهم (اتصال پیل ها)
فصل ششم: مطابق فصل سیزدهم (جریان متناوب)
فصل هفتم: مطابق فصل چهاردهم (بوبین یا سلف)
فصل هشتم: مطابق فصل پانزدهم (خازن در جریان مستقیم )
فصل نهم : مطابق فصل شانزدهم ( خازن در جریان متناوب )
بخش سوم : مبتنی بر کتاب الکترونیک عمومی 1
فصل اول : مطابق فصل اول (خلاصه ای از مفاهیم و قطعات اساسی
الکترونیک)
فصل دوم : مطابق فصل سوم (دیود)
فصل سوم : مطابق فصل چهارم (کاربرد دیود)
فصل چهارم : مطابق فصل پنجم (ترانزیستور و تقویت کننده های
ترانزیستوری)
بخش چهارم : مبتنی بر کتاب کارگاه مقدماتی الکترونیک
Pad2Pad فصل اول: آموزش نرم افزار
در طراحی مدار چاپی Pad2Pad فصل دوم: استفاده از نرم افزار |
|
|
پنجشنبه 19 مرداد 1391 ساعت 06:33 ب.ظ
New Page 1
مدیرکل آموزش متوسطه فنی و حرفهای و کاردانش آموزش و
پرورش از 3 ساله شدن دوره آموزشی هنرستانها از سال 95 خبر داد و گفت: با
تغییر نظام آموزش و پرورش، دانشآموزان هنرستانی امکان تجربه روشهای جدیدی
را برای ورود به دانشگاه خواهند داشت. |
|
ادامه مطلب ...
دوشنبه 16 مرداد 1391 ساعت 06:19 ب.ظ
* کتاب جدید مبانی
برق ( تاریخ چاپ :1390) ( تعداد
صفحات : 301 | حجم : 6MB | فرمت :
PDF )
فصل اول
{بار الکتریکی}
فصل دوم {نیرو، میدان و پتانسیل الکتریکی}
فصل سوم {جریان الکتریکی}
فصل چهارم {مقاومت و مقاومت ویژه
ی الکتریکی}
فصل پنجم {قانون اهم ، انرژی و
توان الکتریکی}
فصل ششم {مدارهای الکتریکی} (قسمت
اول) |
فصل هفتم {مدارهای الکتریکی} (قسمت
دوم)
فصل هشتم {خازن ،ظرفیت و دی الکتریک ها}
فصل نهم
{پیل ها و باتری ها}
فصل دهم
{مغناطیس}
فصل یازدهم
{القاگرها، خودالقایی والقای متقابل}
فصل دوازدهم
{جریان متناوب} |
چند وقت پیش می خواستم
مطلبی بنویسم در مورد اینکه چرا دانش آموزان هنرستان های فنی و
حرفه ای و کاردانش باید از انتخاب و ورود به بسیاری از دانشگاه های
کشور محروم باشند و انتخاب آنها محدود به تعدادی دانشکده فنی و
حرفه ای خاص (برای الکترونیک تهران دانشکده شمسی پور و انقلاب
)محدود باشد وقت نمی شد. خوب هر چند که هدف هنرستان ها به خصوص
کاردانش ها آماده سازی و تربیت نیروی آکادمیک و دانشگاهی نیست
(وبسیاری از دانش آموزان بدون آگاهی از این موضوع وارد می شوند) با
این حال به نظرم این ظلم بزرگی است . مثلا چرا یک هنرستانی نباید
بتواند مراکز تربیت معلم (فوق دیپلم) ،دانشگاههای مربوط به
وزارتخانه های مختلف مثل دانشگاه نفت ،دانشگاه علوم نظامی و
انتظامی (دانشگاه علوم نظامی امام علی (ع) وابسته به نیروی
زمینی ارتش - دانشگاه علوم دریایی نوشهر وابسته به نیروی دریایی
ارتش - دانشگاه امام حسین (ع) وابسته به سپاه پاسداران - دانشگاه
علوم انتظامی وابسته به نیروی انتظامی - دانشکده های صنعتی وابسته
به سازمان صنایع وزارت دفاع - دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید
سرافراز تیمسار منصور ستاری وابسته به نیروی هوایی ارتش ) را
انتخاب کند . اتفاقا بحث من روی همین دانشگاه های علوم نظامی و
انتظامی هست که از طریق آزمون سراسری دانشجو می پذیرند و دست
بچه های هنرستانی از آن ها کوتاه است (مگر اینکه در دانشگاه های
دیگر درس بخوانند و در مقطع کارشناسی ارشد وارد این دانشگاه ها
شوند) . اصلا فکر می کنیم که سایر دانشگاه های دولتی را از
بدو تاسیس به نام رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی زده اند و باور
می کنیم که یک هنرستانی مگر در گرایش ارشد نمی تواند به دانشگاه
مثلا شریف برود (چون معمولا کاردانی به کارشناسی ندارند) ولی چرا
در دانشگاه های علوم نظامی و انتظامی را بر روی این بچه ها
بسته اید . من می بینم که دانش آموز من نمی تواند از نظر مالی به
غیر انتفاعی و آزاد برود و شمسی پور شما 30 نفر بیشتر ظرفیت ندارد
به نظر من بهترین کاندیدا برای دانشگاه های علوم نظامی و
انتظامی بچه های هنرستان هستند سن کمتری نسبت به سایر رشته ها
دارند (11 سال درس می خونند) و راحت تر در سیستم شکل می گیرند و
دلایل دیگر . با این حال امیدوارم با توجه به این سند تحول بنیادین
که قرار است هنرستان ها رو هم 3 ساله کنند این مشکل بزرگ نیز حل
شود . |
|
|
سهشنبه 10 مرداد 1391 ساعت 03:21 ق.ظ